Wspomnienia i inspiracje…

Sposobem na zaczęcie jest skończenie mówienia i podjęcie działania.

Walt Disney

Sekwencje – to ciąg znaków (symboli, elementów), który jest uporządkowany według określonej reguły, tworząc strukturę. Struktura ta jest powtarzana, a miejsce kolejnego elementu jest wyznaczone przez regułę. Po co je układać? Takie ćwiczenia przygotowują do czytania i pisania, ćwiczą koncentrację.


Zabawy sensoryczne  – poszukiwana skarbów : można do tego ćwiczenia wykorzystać zarówno makaron, jak i różnego rodzaju fasole i grochy. Ciekawym doświadczeniem dotykowym jest szukanie kryształków w lekkim prażonym ryżu.


Obrazy na dywanie – dotykanie różnych fasolek i grochu dawało dzieciom dużo radości. Panowanie nad ziarenkami, które czasami niesfornie rozsypywały się po wykładzinie.


Moja ulubiona masa solna już trochę w ogromnej ilości mas niedoceniana- ciasta, bułeczki i pizza wykorzystywane później do nauki liczenia – piekarnia oraz do pierwszego zetknięcia z ułamkami – pizza i tort. Dzieci dumnie prosiły: – podaj mi 1/4 pizzy albo 1/8 tortu.


Sensorycznie – to też pachnąco. Chociaż niektóre z prezentowanych zapachów nie przypadało dzieciom do gustu.

Gra „Nos w nos” bardzo lubiana przez dzieci. Cena niewygórowana. Wariantów zabawy podanych przez autorów kilka – a wyobraźnia dzieci nieograniczona.


Emocje i dużo zabawy. Szczególnie gdy dziecko po wykonaniu naszych poleceń stworzenia osoby z uśmiechniętą, zmęczoną czy rozczarowaną miną ma szansę ułożyć to co chce 🙂


 

 

Możliwość komentowania jest wyłączona.

WordPress.com. Autor motywu: Anders Noren.

Up ↑